اپلیکیشن فرم

اپلیکیشن فرم


چگونه یک اپلیکیشن فرم را برای بورسیه تحصیلی تکمیل کنیم؟

این سوال زمانی مطرح می شود که تصمیم گرفتید در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهید. طبیعتا پس از پیدا کردن رشته و دانشگاهی که هدف شما برای ادامه تحصیلتان خواهد بود، باید به فکر نگارش درخواستی درخور توجه باشید که دانشگاه مقصد آن را ارزشمند تلقی کند. یکی از مهمترین مواردی که همواره در اپلای تحصیلی وجود دارد، اپلیکیشن فرم دریافت کمک هزینه می باشد؛ نامه ای که نگارش مناسب آن به همراه آوردن دلایلی منطقی و البته حقیقی، شانس شما را برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی افزایش می دهد.

در این مطلب سعی کرده ایم شما را با نحوه نگارش صحیح یک اپلیکیشن فرم دریافت بورسیه تحصیلی آشنا کنیم. همراه ما باشید.

1- دانشگاه ها چه معیارهایی را برای برای اختصاص دادن کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مورد توجه قرار می دهند؟

در برخی موارد، تصمیم براساس سطح علمی و سوابق تحصیلی (نمرات بالا، مهارت های زبان، مهارت های کلی علمی، مقالات علمی و …) و یا براساس عوامل اقتصادی (درآمد پایین، مشکلات خانوادگی) می‌باشد.

2- آیا همه دانشگاه به صورت خودکار کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می کنند؟

در بسیاری از موارد نیز دانشجو نیاز دارد که یک ضمیمه نامه به عنوان درخواستنامه دریافت کمک هزینه را به همراه سایر مدارک ارسال کند، که در این نامه فرد باید توضیح دهید که چرا برای این بورسیه تحصیلی درخواست می‌دهد و چگونه می‌تواند به اهداف تحصیلی و حرفه‌ای خود برسد. این یکی از بهترین ابزارهایی است که متقاضیان می‌توانند برای دریافت موفقیت آمیز کمک هزینه تحصیلی مورد استفاده قرار دهند.

در اینجا چند نکته را در مورد چگونگی نوشتن یک تقاضانامه خوب و مناسب بیان می‌کنیم:

  • توضیح دهید که چرا شما برای این موقعیت تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی مناسب هستید.

در بخش اول درخواستنامه دریافت کمک هزینه ، فرصت مناسبی است تا نقاط قوت خود را از دیدگاه آموزشی و حرفه‌ای، طرح های مد نظر خود برای رشد در حرفه و رشته مورد نظر در آینده و … را به مخاطب اصلی خود انتقال دهید و نشان دهید که شما برای آن بورسیه تحصیلی مناسب هستید. اطمینان حاصل کنید که با بیان مثال های خاص تمامی این نکات را در نوشته خود به طور کامل بیان می‌کنید.

  • استفاده از ساختار رسمی کلمات، بیان واضح و املای درست

نامه باید به صورت رسمی، واضح، مختصر و ساختار یافته باشد. همچنین هر متقاضی باید مطمئن شود که در نوشتار هیچگونه اشتباه تصادفی و یا حتی گرامری وجود ندارد و باید نوشته خود را از این بابت بررسی و تصحیح نماید. برای اطمینان بیشتر از این موضوع باید قبل از ارسال نامه آن را مجدد بخوانید. این مسئله می‌تواند در اصلاح هرگونه اشتباه لفظی یا خطای دستوری به شما کمک کند تا اطلاعاتی را که نامشخص، غیرممکن و یا غیر مرتبط می‌باشد را از نوشته خود حذف نمایید.

  • متن اپلیکیشن فرم

موقعیت های مختلفی از برنامه‌های کمک هزینه تحصیلی وجود دارد که از شما درخواست می‌کنند نامه ای را همراه با سایر مدارک پیوست کنید. شما در همان زمان نگارش درخواستنامه دریافت کمک هزینه ، می‌توانید برای پذیرش در موسسه یا برنامه مورد نظر درخواست کنید و یا حتی ممکن است که درخواست کمک مالی و یا بورسیه تحصیلی را برای پرداخت هزینه تحصیل و یا هزینه های دیگر را برای برنامه‌ای بفرستید که قبلا در آن پذیرش گرفته اید؛ نگارش درخواستنامه دریافت کمک هزینه در این دو شکل، به شیوه زیر است:

بیشتر بخوانید:  بورسیه فول فاند دانشگاه بیلکنت ترکیه برای رشته های مختلف

الف) اگر نامه شما قبل از دریافت پذیرش ارسال شود، باید با یک آدرس رسمی و تبریک، همراه با یک بند کوتاه که مهارت های علمی، دستاوردها و نقاط قوت شما را بیان می کند را ارائه دهید. پارگرافی را که می‌نویسید باید دلایل کافی برای دریافت این کمک هزینه را در بر داشته باشد.

پارگراف بعدی در متن نامه باید در مورد چگونگی برنامه، دوره و یا پروژه خاصی که درخواست می‌کنید، صحبت به میان آورده شود تا به شما برای دستیابی به اهدافتان کمک کند و این که چگونه می‌توانید در دوره تحصیل مورد نظر به این اهداف برسید. فراموش نکنید که تمام این نوشته ها به صورت رسمی و مودبانه باشد.

ب) اگر نامه‌ای که ارسال می‌کنید مربوط به پذیرشی است که قبلا صورت گرفته باید چند نکته را مد نظر قرار دهید:

مقدمه باید مشابه با ساختار بالا باشد یعنی تاکید بر روی مهارت های علمی.

در بند دوم شما باید وضعیت مالی خود را به طور کامل بیان کنید و اینکه به این بودجه نیاز دارید تاکید فراوان داشته باشید.

در بند سوم شما می‌توانید دلیل علاقه‌مندی خود به پژوهش در آن موسسه خاص را توضیح دهید و اینکه تا چه اندازه می‌توانید برای آن موسسه مفید باشید.

به هر روی موسسه مدنظر پس از بررسی های اولیه در رابطه با اطلاعات و نامه درخواستی که ارسال کرده اید، ممکن است از شما درخواست کند تا اطلاعاتی را درباره اطلاعات درآمد، زمینه شغلی و غیره را که در نامه کمک هزینه درج شده است، برای راهنمایی بیشتر ارسال کنید.

 

منبع :سایت تاپ یونی ورسیتی

5/5 - (4 امتیاز)

1 پرسش

  • سلام ببخشید چطور می توانم فرم درخواست بورسیه تحصیلی اسکالرشیپ برای افراد زیر سن 18سال بگیریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.