حفظ تمرکز و کنترل استرس بعد از شکست در امتحان!

  • توسط تجربه کار
  • 22:06 بهمن 23, 1397
  • ۲۰۴ بازدید
شکست در امتحان
حفظ تمرکز و کنترل استرس بعد از شکست در امتحان!
5 (100%) 2 votes

بعد از گذراندن یک امتحان سخت که نتیجه مورد انتظارمان را در بر ندارد، چه کار کنیم تا بر استرس خود غلبه کرده و همچنان متمرکز باقی بمانیم؟

شکست در امتحان ، این احساسی هست که هر دانش آموزی خواهد داشت، زمانی که از سالن امتحان خارج می شود و با هرکسی درباره چگونگی امتحان بحث می کند. ممکن است شما هم در مکالمه آنها شرکت کنید چون که احساس می کنید امتحان را خیلی خوب برگزار کرده اید و یا اینکه به احتمال بالا می دانید امتحان خوبی را پشت سر نگذاشته اید و از بحث درباره آن جلوگیری می کنید و نمی خواهید دیگر به آن موضوع فکر کنید. اگر تا به حال با احساس دوم روبه رو شده اید، در اینجا چند راهنمایی برای انجام کارهای مربوط به بعد امتحان وجود دارد که آنها را برایتان بیان می کنیم.

  • نگران نباشید.

واقعا این مسئله مهمی است که زمانی که سالن امتحان را ترک میکنید، دیگر نگران نباشید. سعی کنید در جایی آرام قرار بگیرید. به یاد داشته باشید که این فقط یک امتحان در تمام دوره آموزشی شما هست و پایان جهان نیست.

  • با افراد دیگر صحبت کنید.

صحبت با افراد دیگر می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که ایا این همان امتحانی بوده است که انتظار آن را داشته اید و یا فقط روز امتحان، یک روز بد برای شما بوده است. با این وجود، اگر میدانید که امتحان بد یوده است، صحبت با دوستانتان می تواند به شما کمک کند زیرا می توانید با آنها به راحتی درباره احساسات خود حرف بزنید.

  • در مورد گزینه های خود فکر کنید.

در این باره بدانید که هیچ امتحانی به اندازه بی نهایتی اهمیت ندارد که فکر کنید که در دریافت مدرک تحصیلی خود شکست خورده اید، اصلا به این موضوع فکر نکنید. بنابراین، بعد از گذراندن یک امتحان بد، بهتر است همه گزینه های خود را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است بتوانید دوباره امتحان بدهید یا به وسیله امتحانات دیگر ضعف های خود در آن امتحان را جبران کنید. این طرز نگاه می تواند اطمینان برای شما ایجاد کند و شما را آرام نگه دارد.

  • تلاش با ارزش تر از نتیجه است.

اگر شما بهترین تلاشتان را انجام داده اید، میتوانید مطمئن باشید که هیچ کاری بالاتر از آن متصور نیست. به دست آوردن بهترین نتیجه مهم نیست بلکه اگر احساس میکنید بهترین کار را انجام داده اید، این باید برای شما اهمیت داشته باشد.

  •  بدانید که برای همه این اتفاق (شکست در برخی امتحانات) می افتد.

مطمئن باشید: شما در این مورد تنها نیستید!

  • شکست در یک امتحان را به مسائل شخصی خود مرتبط نسازید.

سعی کنید نقص کمبود اعتماد به نفس را از خود جدا کنید. فقط به این دلیل که یک امتحان را به سختی گذرانده اید، به این معنا نیست که شما شکست خورده اید. از چیزهایی که در آنها خوب هستید و آن چیزهایی را که به دست آورده اید برای به دست آوردن اعتماد به نفس استفاده کنید.

  • از شکست در آن امتحان چیزهایی یاد بگیرید.

گاهی اوقات سختی ها مفید هستند، در واقع استفاده از تجربه به عنوان راهی برای بهبود آینده مفید است. با خود فکر کنید که چه کار متفاوتی را انجام داده اید؟ فکر میکنید آیا کاری را که انجام داده اید اشتباه بوده است؟ آیا موضوع خاصی وجود دارد که دفعه بعد باید در آن تجدید نظر کنید؟ به دنبال اشتباهات خود گشته و در فکر برطرف کردن آنها باشید.

  • مدام به آنچه گذشته است فکر نکنید

یقینا بعد از گذر از یک امتحان سخت، فکرها در مورد عواقب آن شما را دچار استرس خواهد کرد. با تمام وجود و با تمام امکاناتی که در اختیار دارید، با فکر کردن بیهوده به امتحانی که گذشته است، مبارزه کنید.

  • خوش گذرانی کنید.

آنچه که مهم است، تفکیک تفکرات منفی از مثبت می باشد که به تمرکز شما هم کمک میکند. با دوستان خود صحبت کنید، به سینما بروید و کارهایی را که باعث خوشحالی شما میشود انجام دهید تا نیروی شما برگردد.

منبع سایت تاپ یونی ورسیتی

لینک کوتاه https://plink.ir/91fr2
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

طراحی سایت